Budaya Melayu

Saturday, September 25, 2010

BUDAYA MELAYU (post 10)


Setelah saya memperbualkan tentang bebereap barang budaya melayu,saya dapati bahawa ia ada lebih banyak maklumat tentang budaya melayu seperti permainan,makanan,adt resam dan juga pakaian.

Saya telah mempelajari banayk setelah saya membuat blog ini seperti saya tahu apakah alat-alat yang digunakan untuk gtarian kuda kepang,alat-alat yang digunalan untuk membuat vingkak dan gasing dan juga bahan-bahan untuk membuat makanan lontong.

Potongan baju seperti Cekak Musang dan Telok Belanga telah saya fahami setelah membuat blog.Ini memudahkan saya untuk kenali baju-baju kurung tersebuat apabila datangnya hari raya.Dengan itu,saya sangat terpegun tengtang budaya melayu dan saya sangat bangga untuk menjadi orang melayu.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home